Thursday, November 4, 2010

dah ghoman rimau

baju ketat & basah, rambut pacak. handsome gilaaa!!!

Bambang: *points at the Malaysian national team jersey* So, why are you wearing a Malaysia jersey?

Orang Malaysia
: Err....because I am Malaysian?

Bambang: So, those fellas walking around town with the England jersey - they're English?

Orang Malaysia: No, they're Idiots.


Jersi Malaysia baru tu buruk. Tapi sebab gua patriot, gua berusaha nak beli jugak. Bila nak pergi uptown? Harga ori cekik darah. RM199. Biarlah. Nike buat pekak je bila dengar nada protes fan bolasepak Malaysia. Kasilah murah sikit jon. Ni bukan Manchester United lu nak bagi harga mahal mahal. Ramai-ramai boikot jom. Beli je jersi grade rendah. Malaysia bukan main power sangat pun. Setakat nak tunjuk patriotisma sikit je. Tak perlu kot membazir. Tapi kalau yang berkemampuan tu beli je lah. Tak rugi pun. Yang student sengkek macam gua ni kena pikir dua tiga kali dulu before melangkah masuk ke kedai jersi nak beli jersi ori.

And ho yeah. Satu benda yang caught gua punya mata rabun is the fact that dah takde badge FAM dah on the chest. Dulu jersi Malaysia ada tertepek lambang itu persatuan haram jadah takde perubahan dan kemajuan. Bagus jugak bila ganti dengan flag. Tunggu FAM maju sikit macam England F.A baru boleh tepek balik gamba rimau comel tu. Pada pendapat personal gua, the national strip looks better with the national flag instead of FAM's logo. We support Malaysia apa. Bukan support FAM.

Apa-apa pun, jom doa ramai-ramai supaya Malaysia maju dalam bolasepak. Gua dah malas dengar cerita-cerita dari orang tua yang kononya dulu Malaysia power main bola. Gua nak witness depan mata sendiri pulak. Gila lah kalau nak idam main world cup. Kayuh pelan pelan dulu. Gua tak expect banyak. Menang sekali sekala pun jadi laa. Bila main home, ramai ramai serbu stadium jom. Janganlah sappot bila menang je. Bila kalah sikit terus cemuh. Bagi je diorang tu dorongan sikit. Tambah sikit semangat players.

Oh by the way, kenapa kalau player Malaysia main je mesti baju basah even though belum start game? Selekeh

No comments: